Franczyza w Polsce

Prezentacje franczyz

Spis treści

  • DELIKATESY PREMIUM? NIE ZNAM Sieć Alma miała ambitne plany, które, jak się okazało, nie były dostosowane do oczekiwań rynku.
  • PO PRACOWNIKA DO KONKURENCJI Przejmowanie kadr to w Polsce proces coraz popularniejszy, tym bardziej, że nie zawsze wiąże się z koniecznością przebicia dotychczasowej stawki kandydata.
  • HANDEL ELEKTRONIKĄ NIE DLA MAŁYCH Polski rynek elektroniki to spory tort do podziału, ale czy jest na nim miejsce dla nowych graczy?
  • USZCZELNIENIE SYSTEMU PODATKOWEGO Co to oznacza dla przedsiębiorcy?
  • PRAWO NA TO POZWALA Kancelarię prawną może z sukcesem poprowadzić ktoś, kto nie ma dyplomu prawnika.
  • TEMAT NUMERU: SUKCESJA W FIRMIE Wielu polskich przedsiębiorców stoi dziś przed problemem komu oddać stery własnej firmy.
  • JAK WSPIĄĆ SIĘ NA LODOWY SZCZYT O tym jak zostać liderem rynku i się na nim utrzymać opowiada nam król świderków w Polsce, Radosław Charubin, właściciel sieci LodyBonano i Wytwórni Lodów Prawdziwych „u Lodziarzy”.
  • RAPORT NUMERU: BIZNES TWORZY ŚMIAŁE PLANY Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych przygotowała przegląd rynku franczyzy w 2016 roku.
  • PIŁKARSKIE MALUSZKI – ZDROWIE I PASJA Dorota Uciechowska, prezes Socatots Polska, sieci szkółek piłkarskich opowiada jak udział w ich zajęciach wpływa na rozwój dziecka.
  • KANAPKĄ ZAWOJOWAŁ ŚWIAT Fred DeLuca zbudował globalne imperium kanapkowe – firmę Subway.
  • POLAK NA ZAKUPACH TO PATRIOTA, W BIZNESIE NIEKONIECZNIE W jakim stopniu pochodzenie konceptu biznesowego wpływa na decyzje polskich przedsiębiorców o przystąpieniu do systemu franczyzowego?
  • DOBRY KONCEPT MUSI SIĘ ZMIENIAĆ W biznesie nic nie trwa wiecznie. Nawet najlepszy pomysł wymaga ciągłych modyfikacji opartych na aktualnej wiedzy.
  • 5 SPRAW, KTÓRE WARTO ROZWAŻYĆ PRZED OTWARCIEM KOLEJNYCH LOKALIZACJI Uruchomienie jednego punktu jest trudne, zaś każdego kolejnego – jeszcze trudniejsze.
  • WŁASNA KAWIARNIA – MARZENIE TYSIĘCY POLAKÓW Idylliczny biznes – spokojny, prosty i dochodowy. Nie dajcie się zwieść pozorom.
  • JAKI BIZNES SIĘ OPŁACA? Respondenci sondy zamieszczonej na portalu franczyzawpolsce.pl udzielili informacji w jakiej branży chcieliby uruchomić własny biznes na licencji.
  • CZY WARTO ZOSTAĆ AGENTEM NIERUCHOMOŚCI Tak - to ciekawy zawód, choć nie dla każdego. Wymaga mobilności, dobrego kontaktu z ludźmi.
  • KOBIECA STRONA BIZNESU Elżbieta Kosińska - Wappa przekonuje, że dzięki franczyzie sklep odzieżowy może poprowadzić ktoś, kto wcześniej nie miał doświadczenia w branży fashion.
  • BIZNES LUBI ODWAŻNYCH Jak wykorzystać potencjał rynku usług kurierskich opowiada Marcin Przepiórka, właściciel oddziału Ship Center.

Oprócz tego czeka na Was zestaw najważniejszych informacji z rynku franczyzowego, garść porad biznesowych i prawnych. A na koniec spécialité de la maison - baza 135 sprawdzonych systemów franczyzowych.

Magazyn Franczyza&Biznes jest już w kioskach i salonach prasowych. Polecamy też tańsze i bardziej ekologiczne wydanie elektroniczne - dostępne w naszym sklepie.

RAPORT NUMERU: Rynek franczyzy 2016 - biznes tworzy śmiałe plany.RAPORT NUMERU: Rynek franczyzy 2016 - biznes tworzy śmiałe plany.

 

Jeśli rok temu nasz raport pokazywał przekrój branż, w których firmy nie tylko stworzyły program franczyzowy, ale także rzeczywiście zbudowały sieci partnerskie, to w tym roku poszerzyliśmy analizę o marki franczyzowe, które nie mają jeszcze franczyzobiorców. Różnica między pierwszym przypadkiem, a drugim jest duża. Obok około 500 działających sieci, na rynku jest także dostępnych blisko 200 ofert franczyzy, którym nie udało się jeszcze pozyskać pierwszego franczyzobiorcy.


Sukcesja w firmie

 

Sukcesja w firmie

Około 100 000 polskich przedsiębiorców ma ponad 65 lat. Część z nich może udać się na zasłużoną emeryturę. Ale wielu będzie pracować dalej, bo nie wie, co zrobić z firmą. Zamknąć? Szkoda. Zostawić? Nie ma komu. Sprzedać? I co dalej?

 


Franczyza dla pokolenia 50+

 Delikatesy premium? Nie znam.

Niespełna dwa lata temu sieć delikatesów Alma planowała zwiększenie liczby sklepów i pozyskanie nowych klientów. Ambicją firmy było dać klientowi produkty, których nie znajdzie nigdzie indziej. Jak mówiła nam Małgorzata Moska, wiceprezes zarządu Alma, nie chodzi tu tylko o dotarcie do zamożnych klientów, ale bardziej o to, by dotrzeć do ludzi ciekawych świata i otwartych na nowości. Firma zapowiadała też rozwój we franczyzie wkraczając na rynek, na którym już dawno rozwinęła się konkurencja. Koncept Alma Smart zadebiutował w sierpniu 2015 roku.

Najnowsze franczyzy

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

Czy po nieudanej współpracy franczyzowej warto jest rozważyć przystąpienie do innej sieci?

63.6%
9.1%
27.3%

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 19.01.2017

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 17.01.2017

UMOWA FRANCZYZY W PRAKTYCE - 06.02.2017

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 23.01.2017