Franczyza w Polsce

Opublikowano: 12 kwiecień 2013

logo_reklamawwindach

Grupa Mediowa Valere, która rozwija sieć Reklamy w windach, działa na polskim rynku od wielu lat. Aktualnie tworzy sieć franczyzową, której głównym celem jest zdobycie jak największej ilości wind na swoje reklamy w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców. 
 Grupa Mediowa Valere zajmuje się przede wszystkim ambientowymi formami reklamy, a jej głównym celem jest stałe rozbudowywanie sieci tablic reklamowych w windach oraz standaryzacja tych nośników wśród reklamodawców ogólnopolskich.  – Dalszy rozwój sieci nadal będzie naszym priorytetem, tak aby nasze nośniki były wiodącym produktem reklamowym na polskim rynku – przez cały czas dążymy do ich standaryzacji – mówi Mateusz Gabryś, Dyrektor Zarządzający w Grupie Mediowej Valere. – Podejmujemy wysiłki o klientów dużych, korporacyjnych oraz o budżety z domów mediowych. Chcemy do końca 2013r. być we wszystkich miastach powyżej 100.000 mieszkańców – dodaje.

 Od początku roku firma skupia się na na rozbudowie sieci na Śląsku (gdzie mieści się centrala firmy), Reklamy w windach są widoczne we wszystkich miastach powyżej 100 tys. mieszkańców w województwie śląskim. Sieć rozrosła się też o placówki w Elblągu, Olsztynie i Pile.

Cały czas dokładamy starań, aby rozszerzać zasięg naszej sieci. Jeśli chodzi o atrakcyjność lokalizacji, to na pewno tymi najbardziej atrakcyjnymi są te, o dużym potencjale reklamowym, gdzie ilość mieszkańców i działających przedsiębiorstw jest na tyle duża, aby było stałe zainteresowanie conowoczesnymi oraz innowacyjnymi formami reklamy – mówi Mateusz Gabryś.
 
W chwili obecnej funkcjonują 4 placówki własne oraz 12 franczyzowych, ale firma poszukuje franczyzobiorców z Rzeszowa, Tarnobrzegu, Stalowej Woli, Puław,  Ostrowca Świętokrzyskiego, Kalisza,  Jeleniej Góry, Legnicy, Warszawy, Krakowa oraz Szczecina.  W tych miastach firma widzi możliwości i spore pole do działania. Jednocześnie firma rozwija sieć za granicą. – Już w tym roku, za pośrednictwem masterfranczyzobiorcy, planujemy zaistnieć w Czechach. Prowadzimy również rozmowy z praktycznie wszystkimi naszymi sąsiadami – dodaje Gabryś.

reklamyw_zdjecieZdaniem Mateusz Gabrysia, rynek reklamowy w Polsce jeszcze kilka lat temu był zdominowany przez radio i telewizje, a dziś staje się coraz bardziej otwarty na nowe koncpecje. Pojawiają się coraz to nowsze kreatywne i innowacyjne pomysły. – Reklamy poruszają się samochodami, latają balonami, leżą na chodniku, wiszą na słupach, walczą na ringu albo – tak jak w przypadku naszego konceptu – podróżują windą. Przyszłość nadal pozostaje w rękach człowieka – informuje Gabryś.

Przystąpienie do sieci to dla potencjalnego franczyzobiorcy jednorazowy wkład w wysokości 10 tys. zł. netto. Stawki za reklamy w windach zaczynają się od 250 zł netto za moduł. – Im większa powierzchnia reklamy i dłuższy czas emisji, tym bardziej atrakcyjne rabaty jesteśmy w stanie zaproponować klientom – mówi Mateusz Gabyś.

Firma nie obawia się konkurencji z innymi projektami reklamowymi, np. na autobusach, w metrze czy dworcach kolejowych. – Forma reklamowania się w windach jest pomysłem stosunkowo młodym, nie wszystkim jeszcze znanym. Zdarza się, że spotykamy się zarówno z zaskoczeniem ze strony reklamodawców, jak również argumentami popierającymi bardziej tradycyjne formy reklamowania się – jak ulotki, reklamy w prasie, czy reklamy telewizyjne. Mimo tego, że te generują znacznie wyższe koszty, niekoniecznie przekładające się na oczekiwaną skuteczność, czyli sprzedaż.  Jeśli chodzi o konkurencję typowo miejskich mediów,  takich jak choćby reklamy w środkach transportu, to jest to trudno porównywalne, zarówno jeśli chodzi o samą formę jak i zasięg reklam, co ma dla klientów ogromne znaczenie. Dlatego nie postrzegamy tych nośników jako konkurencyjnych – podsumowuje Gabryś.

Adam Gieras

Oceń: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1


Najnowsze franczyzy

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

Jakiego rodzaju wsparcia najbardziej oczekiwałbyś od franczyzodawcy?

12.4%
17.1%
6.2%
62.4%

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 16.11.2016

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 07.11.2016

UMOWA FRANCZYZY W PRAKTYCE - 28.11.2016

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 21.11.2016