Franczyza w Polsce

Koszyk jest pusty

29 sierpień 2011
House_i_Cropp_-_franczyzowe_marki_LPPPortfolio Grupy LPP obejmuje marki Reserved, Mohito, Cropp i House. Spółka chce teraz otwierać na zasadzie franczyzy tylko salony tych dwóch ostatnich sieci. Jak radzą sobie one w tym roku na rynku?



Zarówno Cropp, jak i House liczą już po ponad 180 salonów w naszym kraju. W ciągu roku ich powierzchnia wzrosła w granicach 6-7 proc. A co ze sprzedażą? Jak wynika z danych przekazanych przez Grupę LPP, w I półroczu 2011 roku Cropp uzyskał w Polsce przychody w wysokości 130 mln zł, to ok ok. 3 proc. więcej niż przed rokiem. Sprzedaż w sieci House to także ok. 130 mln zł, przy czym wzrost wobec I półrocza 2010 roku sięgnął blisko 16 proc.

Grupa LPP wciąż widzi spory potencjał rozwoju wszystkich swoich sieci zarówno w Polsce, jak i za granicą. Łączna powierzchnia sprzedaży ma się w tym roku powiększyć o ok. 28 tys. mkw., czyli ok. 50-60 sklepów. Aż o połowę urośnie najmniejsza sieć Mohito oferująca odzież damską. W tym roku jej pierwsze sklepy mają pojawić się też za granicą. O kilkadziesiąt nowych placówek powiększy się również Reserved, flagowa marka LPP, dla której uruchomiono już 192 sklepy w Polsce i ponad 100 za granicą. Po 5-10 nowych sklepów w Polsce oraz po kilkanaście za granicą przybędzie także sieciom młodzieżowym Cropp i House.

Cropp i House to także marki, dla których LPP wciąż poszukuje franczyzobiorców na rynku polskim. Sklepy mogą powstawać w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców. Otwarcie placówki trwa od dwóch do trzech miesięcy, z czego miesiąc zajmują prace nad projektem sklepu przygotowywanym przez firmę projektową współpracującą z LPP, a od miesiąca do ponad dwóch prace remontowo-adaptacyjne w lokalu. Przy tych pracach franczyzobiorca może skorzystać z ekipy polecanej przez LPP bądź wybranej przez siebie ekipy lokalnej.

Minimalny koszt otwarcia placówki to 270 tys. zł, bowiem koszty te szacowane są w granicach 1800 – 2500 tys. zł na mkw., zaś sklepy Cropp oraz House mają ok. 150 – 300 mkw. Pokrywa je w całości franczyzobiorca. Nie musi on natomiast płacić za towar. Odzież wstawiana do sklepu pozostaje własnością LPP, zaś franczyzobiorca otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne zależne od sprzedaży. LPP dostarcza do sklepu także sprzęt komputerowo-fiskalny wraz z oprogramowaniem służącym do ewidencjonowania sprzedaży i prowadzenia gospodarki magazynowej.

LPP ocenia polski rynek odzieżowy jako bardzo rozdrobniony, ale wciąż dający jej – mimo że już teraz jest jednym z największych graczy na nim – duże możliwości zwiększenia sprzedaży. - Niemniej jednak konkurencja w branży jest znacząca, a polski rynek odzieżowy pozostanie bardzo atrakcyjny dla potencjalnych konkurentów z Polski i z zagranicy – podkreśla spółka.

Więcej informacji o możliwościach współpracy franczyzowej z markami odzieżowymi można znaleźć w najnowszym raporcie Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych i portalu FranczyzwPolsce.pl, klikając TUTAJ.

JCB

Oceń: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Komentarz w tym Artykule

Najnowsze franczyzy

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

W jakim okresie inwestycja w biznes franczyzowy powinna się według Ciebie zwrócić?

26.5%
31%
11.6%
20%
7.7%

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 12.11.2014

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 06.11.2014

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA JAKO BEZPIECZNA METODA PROWADZENIA WŁASNEJ FIRMY - 05.11.2014