Franczyza w Polsce. Portal wiedzy o franczyzie, franchisingu, systemach sieciowych. Franczyza, franchising w praktyce.

Zarejestruj się!

Sonda

Myślisz o założeniu własnego własnego biznesu we franczyzie? Jaką sumę byłbyś/byłabyś w stanie zainwestować?
 
Strona główna Aktualności Aktualności Moda młodzieżowa dla franczyzobiorców

Moda młodzieżowa dla franczyzobiorców

email print PDF
House_i_Cropp_-_franczyzowe_marki_LPPPortfolio Grupy LPP obejmuje marki Reserved, Mohito, Cropp i House. Spółka chce teraz otwierać na zasadzie franczyzy tylko salony tych dwóch ostatnich sieci. Jak radzą sobie one w tym roku na rynku?



Zarówno Cropp, jak i House liczą już po ponad 180 salonów w naszym kraju. W ciągu roku ich powierzchnia wzrosła w granicach 6-7 proc. A co ze sprzedażą? Jak wynika z danych przekazanych przez Grupę LPP, w I półroczu 2011 roku Cropp uzyskał w Polsce przychody w wysokości 130 mln zł, to ok ok. 3 proc. więcej niż przed rokiem. Sprzedaż w sieci House to także ok. 130 mln zł, przy czym wzrost wobec I półrocza 2010 roku sięgnął blisko 16 proc.

Grupa LPP wciąż widzi spory potencjał rozwoju wszystkich swoich sieci zarówno w Polsce, jak i za granicą. Łączna powierzchnia sprzedaży ma się w tym roku powiększyć o ok. 28 tys. mkw., czyli ok. 50-60 sklepów. Aż o połowę urośnie najmniejsza sieć Mohito oferująca odzież damską. W tym roku jej pierwsze sklepy mają pojawić się też za granicą. O kilkadziesiąt nowych placówek powiększy się również Reserved, flagowa marka LPP, dla której uruchomiono już 192 sklepy w Polsce i ponad 100 za granicą. Po 5-10 nowych sklepów w Polsce oraz po kilkanaście za granicą przybędzie także sieciom młodzieżowym Cropp i House.

Cropp i House to także marki, dla których LPP wciąż poszukuje franczyzobiorców na rynku polskim. Sklepy mogą powstawać w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców. Otwarcie placówki trwa od dwóch do trzech miesięcy, z czego miesiąc zajmują prace nad projektem sklepu przygotowywanym przez firmę projektową współpracującą z LPP, a od miesiąca do ponad dwóch prace remontowo-adaptacyjne w lokalu. Przy tych pracach franczyzobiorca może skorzystać z ekipy polecanej przez LPP bądź wybranej przez siebie ekipy lokalnej.

Minimalny koszt otwarcia placówki to 270 tys. zł, bowiem koszty te szacowane są w granicach 1800 – 2500 tys. zł na mkw., zaś sklepy Cropp oraz House mają ok. 150 – 300 mkw. Pokrywa je w całości franczyzobiorca. Nie musi on natomiast płacić za towar. Odzież wstawiana do sklepu pozostaje własnością LPP, zaś franczyzobiorca otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne zależne od sprzedaży. LPP dostarcza do sklepu także sprzęt komputerowo-fiskalny wraz z oprogramowaniem służącym do ewidencjonowania sprzedaży i prowadzenia gospodarki magazynowej.

LPP ocenia polski rynek odzieżowy jako bardzo rozdrobniony, ale wciąż dający jej – mimo że już teraz jest jednym z największych graczy na nim – duże możliwości zwiększenia sprzedaży. - Niemniej jednak konkurencja w branży jest znacząca, a polski rynek odzieżowy pozostanie bardzo atrakcyjny dla potencjalnych konkurentów z Polski i z zagranicy – podkreśla spółka.

Więcej informacji o możliwościach współpracy franczyzowej z markami odzieżowymi można znaleźć w najnowszym raporcie Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych i portalu FranczyzwPolsce.pl, klikając TUTAJ.

JCB

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
     
(0 głosów, średnia ocena 0 na 5)
Komentarze
Dodaj nowy Szukaj
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Tytuł:
Treść:
Proszę wpisać kod antyspamowy widoczny na obrazku.
Prezentacje systemów