Franczyza w Polsce. Portal wiedzy o franczyzie, franchisingu, systemach sieciowych. Franczyza, franchising w praktyce.

Zarejestruj się!

Sonda

Myślisz o założeniu własnego własnego biznesu we franczyzie? Jaką sumę byłbyś/byłabyś w stanie zainwestować?
 
Strona główna Aktualności Aktualności Sklepy komputerowe znikają w kryzysie

Sklepy komputerowe znikają w kryzysie

email print PDF
laptopCzęść partnerów Divicomu, szczególnie z mniejszych miejscowości musiała w ostatnich miesiącach zlikwidować swoje sklepy. W rezultacie dostawca sprzętu IT obsługuje teraz o 10 placówek mniej.


Na koniec pierwszego półrocza 2010 roku spółka dostarczała komputery i oprogramowanie do 66 sklepów partnerskich działających pod logo Divicom i Open-it, czyli do dziesięciu placówek mniej niż rok wcześniej. Powodem takiego stanu rzeczy jest kryzys, który branża handlu sprzętem IT wyraźnie odzczuwa. 

– Szczególnie jest to widoczne w mniejszych miastach, gdzie nasi partnerzy prowadzą sklepy. Trudności jednego wiodącego zakładu pracy mają duży wpływ na sytuację mieszkańców. Niestety część naszych partnerów nie wytrzymała kryzysu i musiała podjać decyzję o likwidacji prowadzonej działalności – wyjaśnia Divicom w raporcie za I półrocze 2010 roku.

Divicom koncentruje się obecnie na wspieraniu swoich partnerów w poszukiwaniu alternatywnych źródeł przychodów, niezwiązanych tylko ze sprzedażą sprzętu IT. Duże zainteresowanie partnerzy firmy kierują w szczególności na rynek usług informatycznych i telekomunikacyjnych.

Divicom wciąż jednak jako jedno z najistotniejszych ryzyk związanych z prowadzoną przez spółkę działalnością wymienia kondycję finansową partnerów i ich zdolność do funkcjonowania w okresie dekoniunktury na rynku komputerów. – Zbyt długie załamanie rynku sprzedaży sprzętu IT może spowodować problemy z płynnością finansową sklepów partnerskich, a to może narazić spółkę na straty związane ze ściagalnością należności od klientów. Sytuacja taka może także doprowadzić do zmniejszenia liczby sklepów i spadku potencjału handlowego spółki – ocenia Divicom.

Sieciami, z którymi współpracuje Divicom, zarządza spółka Team Partner. Działają one pod markami Divicom i Open-it. Według szacunków firmy, koszt uruchomienia takiej placówki to  ok. 35-50 tys. zł.

Swoje sieci partnerskie budują wszyscy więksi dystrybutorzy sprzętu IT. Do kluczowych graczy na tym rynku zaliczymy m.in. AB z siecią Alsen, Komputronik z sieciami Komputronik i Karen Notebook, a także Action z siecią Sferis.

JCB
Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
     
(0 głosów, średnia ocena 0 na 5)
Komentarze
Dodaj nowy Szukaj
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Tytuł:
Treść:
Proszę wpisać kod antyspamowy widoczny na obrazku.
Prezentacje systemów